top of page
Search

צמחים פולשים?

צמחים פולשים - בואו נדבר על זה רגע. מלמדים אותנו תמיד שצמח פולש הוא מכה אנושה למערכת האקולוגית, שהוא נמצא כאן כדי להתבסס ולחסל את כל הצמחייה המקומית העדינה. גופים וארגונים שונים משתמשים בשפה לוחמנית במיוחד כדי להאדיר את האסון שנובע כתוצאה משימוש בצמחים פולשים. אבל האמת היא יותר מורכבת. קחו למשל את חמניית הבר ששולטת לנו בנוף היערה בחודשי הקיץ: צמח שמוגדר פולש לכל דבר (למרות שעדיין נמכר לעיתים במשתלות). ביערה מעולם לא שתלנו אותו. הוא פשוט הגיע אלינו עם רסק הגזם. לפני הדיבור על הנזקים, בואו נראה במה תורם הצמח הזה למערכת האקולוגית שלנו: הצללה של עצים וצמחים רגישים אחרים בקיץ: V המון ביו-מסה: V משיכת מאביקים: V נותן בית לחוחיות וציפורי שיר קטנות V יופי ונוי בתקופה הכי יבשה וקשוחה לצמחים בשנה: V

במה הוא מקשה? טוענים שהוא צמח משתלט, ושאחרי התבססות לא ניתן יהיה להיפטר ממנו. אז טוענים. יער המאכל בקדרון הצמוד אלינו "סבל" גם רבות בשנותיו הראשונות מהיופי הקייצי הזה. אבל עם צמיחת העצים והתרבות האזורים המוצלים ביער, החמניות הפולשות הללו כמעט נעלמו לגמרי. הן מילאו את התפקיד שלהן, עזרו למערכת האקולוגית להתבסס, והמשיכו הלאה.

אז בפעם הבאה שמדברים איתכם בלהט על הסכנה שקיימת בצמחים פולשים תזכרו את הדוגמא הזו, ותחשבו טוב טוב לפני שאתן מחליטות מה נכון ומתאים לאדמה שלכן, ומה לא.


20 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page